Mot Holland

Det fick bli ett inlägg till innan jag åker och det blir det här. Vaknade tidigt så får lite tid över...

Jag kan berätta varför vi åker till Holland och lite vad vi ska göra.
2005 gick jag med i ett utbyte, jag gick då i åk 8, grundskolan. Det var ett EU-projekt mellan Sverige, Holland och Polen som kallades SNAPP (Sweden Netherlands And Poland Project). Första året så var holländare och polacker hos oss i Sverige, då bodde en polsk tjej hos oss i en vecka.
Året efter det (2006) skulle vi åka ner till Holland. Jag fick på hos en tjej som hette Rosanne i en vecka. Vi kom bra överrens men vi han inte umgås så mycket under den intensiva veckan vi var där. Vi höll kontakten via msn och året efter det kom hon till Sverige privat och bodde hos oss i en vecka.

2008 var tanken den att jag skulle åka ner och hälsa på dem i Holland, men då lurade hon med sig hela sin familj upp till Sverige och de var fyra dagar ute hos oss i skärgården. Det fungerade jättebra och våra föräldrar kom väldigt bra överrens, det gjorde även Rosanne och jag fortfarande.
Så nu är det dags att åka ner till Holland och hälsa på dem. Vi ska bo på hotell men vi får guidning i staden och förmodligen en del på landsbyggden av dem vilket ska bli jättekul. Just nu har jag lite resfeber.

Jag vet att vi kommer få se staden Leiden som ligger mellan Amsterdam och Haag. Leiden är verkligen en jättevacker stad, tyvärr fotade jag inte så mycket sist jag var där, men nu så... Jag vet även att vi förmodligen kommer få se tulpanodlingar.

Idag så firar de även drottningens födelsedag i Holland, så vi får vara med och fira det. Så något slags Valborgsfirande blir det väl på ett eller annat sätt. Vad ska ni göra under valborg?

Ha en underbar helg och en trevlig valborg.



Följ gärna mig på bloglovin så missar du inte att jag är tillbaka.



Det är även sista chansen att vara med i min tävling idag.
Klicka här för att komma till tävlingen
Resa 2009: Holland | |
#1 - - Vilja:

Tjingeling! Tittar in och önskar dig en fin dag och en härlig Valborg :)

#2 - - Candy:

Åh vad roligt och spännande! ^_^



Jag vet inte vad jag ska göra idag riktigt... jag och pojkvännen vill hitta på vad, men hade helt glömt bort att det är Valborg och helg nu så vi får se vad som händer.

#3 - - emilia:

underbara bilder du har på bloggen!

#4 - - MissMagicGirl:

Åh så roligt det låter! Holland vill jag också åka till!

#5 - - josefin:

å vad jag älskar din blogg, den är så fin och mysig!



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp