Phang Nga Bay

Den andra november 2008 gjorde vi en utflykt ut till den thailändska övärlden. Majestätiska klippor reste sig ur havet. Vi åkte ut med SeaCanoe och paddlade i trånga grottgångar in i hålrum mitt i bergen. Det var den häftigaste utflykten jag någonsin gjort. Den andra bilden är tagen med fish-eye objektiv.


 
-De små bilderna är klickbara-

Det var guider som paddlade åt oss, vi satt två och två på kanoterna med varsin guide. Jag och lillebror satt i en kanot, mamma och pappa i en annan. Sen var det lite andra människor med på utflykten också. Vå åkte till flera sådana grottor. Fick mat och badade också. Jag hade med min systemare in i grottorna, men jag hade bara med mig ett objektiv. Först fish-eye och i andra grottan standardobjektivet, den sista grottan var också fish-eye.


Det var helt tyst inne i grottorna och det var verkligen som att paddla in i paradis. Gör en sån här utflykt om ni får chansen. Visst det är läskigt att pressas in i de trånga gångarna för att komma in i paradiset, men det är verkligen värt det. Sista stället var min näsa 1mm från grottaket innan vi kom in i hålrummet. Ord kan inte beskriva känslan.

På vägen hem kastade guiderna ut matresterna från lunchen och rovfåglar samlades efter båten, tack vare min 70-300mm telezoom kunde jag fånga fåglarna på bild. Jag hade användning av alla mina objektiv den dagen.
Foto: Natur | |
#1 - - samra:

sv: hahha ja du bra fråga =) Åhhh vad underbara bilder från thailand. Åkte ni dit genom något bolag? eller ni bara beställde flygbiljetter och resten i thailand?



#2 - - alexandra:





Va härliga bilder!



Ja glassen var verkligen bättre förr! :D



#3 - - Annies Fotoblogg:

Svar till Sandra: Vi hade bokat hotell via internet och bokat flyg separat. Vi åkte ner med fritidsresors charterplan sen hade vi bestämt resten själva.



Svar till Alexandra: Tack :)

#4 - - therese:

SKITUNGE! jag vill flyga..

#5 - - Ells:

superfina bilder, vad har du för kamera? :)

#6 - - Elin [ n e v n a r i e n ]:

Wow va snyggt och häftigt! :)

#7 - - Therese:

Vilka fantastiska bilder! Jag bara tokälskar dom!



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp