En hejdundrande säsongsavslutning

Igår bestod kvällen av "blixtar och dunder, magiska under". Det stämmer faktiskt väldigt bra.

Vi åkte från vår ö vid nio, mamma, pappa, min äldsta kusin, hans tjej och jag. På väg upp till dansbanan svängde vi förbi min faster, jag lämnade en bok och hon följde med oss. Vi kom väl fram runt 21.30. Det var redan en massa människor på dansbanan och det var kö in. Nurse Diesel hade börjat spela och det lät riktigt bra!

I pausen någon gång vid 22.30 så började det blixtra och dundra rejält och regnet öste ner. Vad hände då? Jo, elen gick. Det var rätt komiskt och stämningen var helt underbar. När den högsta åskknallen kom så var det några som skrev "Gott nytt år!", haha.

Bandet kom upp på scenen igen och började köra lite akustiskt. Det var verkligen grymt bra. Sedan kom elen tillbaka och det blev jubel.

Vi gick ut en stund, jag hamnade under ett parasoll med äldsta kusinen, hans tjej, min tredje äldsta kusin och hans tjej. Vi pratade en stund och sen kom även mamma. Det var riktigt trevligt. Jag har verkligen världens finaste kusiner (och de har jättefina tjejer).

Vid 00.30 åkte vi hemåt igen i blåsten. Åskovädret hade avtagit lite och blixtarna som man såg var långt borta. Hem kom vi vid ett och det blev kvällsmacka innan jag kom i säng vid två.

Sommarsäsongen går mot sitt slut och det var sista danskvällen på Möja för i år, men jag ser fram emot nästa år. Mer bra musik och härlig stämning. Tack MKU för ytterligare en sommar!

Imorse ringde klockan vid 08.30 och det var bara att åka till stan igen och jobba i bokhandeln. Det var en kul dag på jobbet, har så bra jobbarkompisar.


Filmklipp från gårdagens kväll kommer komma upp senare.
Övrigt: MKU | |


Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp