Förseningar och Barcelona

Flyget skulle lyfta 15.00 från Arlanda i onsdags, pappa skjutsade dit mig så jag var där 13.30. När vi kom fram till Arlanda kollade vi på skyltarna, var jag skulle gå och checka in. Då stod det att planet skulle avgå 16.40, alltså försenat.

Jag checkade in min väska och pratade en stund med pappa innan han var tvungen åka vid två. Därefter gick jag igenom säkerhetskontrollen och till "andra sidan".

Eftersom planet var försenat (nu till 17.30) så hade jag inte fått reda på vilken gate planet skulle gå ifrån så jag satte mig på första bästa bänk och började läsa. "Twilight" på engelska. Jag smsade även Rosanne och berättade om förseningen. Hon skulle bli tvungen att vänta ännu längre (från början skulle hon bara vänta i en timme) på mig i Barcelona... 

När gaten kom upp så gick jag dit och fortsatte att läsa. Efter en stund kom en från personalen på flygplatsen och delade ut matcheckar värde 50kr p.g.a. förseningen. Jag drack kaffe på Starbucks för första gången och jag förstår inte vad som var så speciellt med det. 

17.10 fick vi börja gå ombord på planet men vi lämnade inte Arlanda förrän 17.45. 

Flygresan gick jättebra trots lite turbulens här och var. Jag spenderade flygningen med läsning (jag läste ut "Twilight" och började på "I denna stilla natt" av Mari Jungstedt). Jag satt även och tittade ut genom fönstret. Det är så vackert att se ovansidan av molnen (se bilder nedan). Jag gillar att flyga.

När vi väl hade landat så fick jag mitt baggage utan problem, och hittade Rosanne utan problem. Klockan var då 22.00 istället för 18.25.

Vi båda var trötta och vi tog en taxi till hotellet (se bilden; utsikten över gatan från vårt hotellfönster samma kväll vi kom), checkade in och gick ut på stan för att försöka hitta någonting lätt att äta. Det blev pommes frites (patatas fritas) som vi tog med till rummet för förtäring. Vi somnade 00.30.


Fortsättning på resan kommer...
Resa 2010: Barcelona | |
#1 - - Jennifer [fotoblogg]:

Barcelona är världens bästa stad!



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp