På Möja

Nu är jag på Möja. Sitter i en sjöbod vid vattnet och ska snart sova. Täckningen är inte den bästa här inne i sjöboden. Men det spelar inte så stor roll.

Jag bestämde mig igår (mitt i natten) att jag skulle ta mitten-båten ut istället för den sista. Jag längtade ut med andra ord. Det blev lite stressigt imorse då jag nästan försov mig, men jag han med allt jag skulle på en timme istället för på två, effektivt. Tåget blev försenat och jag missade nästan bussen, men jag han till slut och jag kom fram till Möja där faster mötte mig vid båten.

Kelade lite med katterna (höll på att skriva faster men det hade blitt fel). Fotade ena katten. Gick en promenix till en liten insjö/tjärn mitt uti skogen. Åt middag på f.d. Möjas krog, numera Pärlan, med faster och en stycken kusin. Det var hur gott som helst.

Efter middagen gick vi hemåt igen, satt och pratade till ett glas rosévin.
Nu är det sovdags för imorgon blir det nya äventyr.

Kram

(Hade tänkt ladda upp bilder men det får bli imorgon då jag har bättre täckning i stora huset).
Vardag: Blandat | |


Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp