Bofink

Jag har varit ute i solen mest hela dagen. Läst, fotat och läst. En bofink kom hoppandes på berget, jag hämtade kameran med telezoomen, och fotade den lilla plutten. Han hade skadat ena vingen och kunde inte flyga, men annars verkade han kry, stackarn.


På himlen flög en (än så länge oidentifierad) rovfågel förbi, ett antal gånger, jagad av en fiskmås. Fotade även det men de bilderna blev inte så bra. Där var det mer action och telen är inte så jättebra... Och de var ganska högt upp på himlen...

Nu ska jag fixa middag, är hungrig.
Kram

P.s. Jag såg att högermenyn på bloggen ser lite konstig ut, gör den det för er också?

Uppdaterat 21.18: Den oidentiferade fågeln är nu identifierad fiskgjuse. Min far fick se bilder på den och identiferade den. Kanske får ni också se bilder på fågeln, men i så fall vid ett senare tillfälle
Foto: Djur | |


Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp