Storstädning och finbesök

Idag fick jag ett ryck och städade hela huset. Bar ut alla mattorna och skakade dem, dammsög hela huset och våttorkade köket. Nu är spindelnäten borta och köksgolvets fläckar är också borta. Vårstädning. Det kändes jättebra efteråt.

Mitt i mattskakeriet fick jag syn på en orange, lurvig jägare i blåbärsriset. Jag ropade "Tuss" och då kom odjuret springades emot mig. Kelig och go. Min älskade grannkatt. Han hade dock en fästig mitt på huvudet, en stor äcklig en. Kelade lite med honom innan jag fortsatte med städningen. Sedan smög jag iväg och Tuss avlägsnade sig.

Efter städningen skulle jag få i mig lite mat. Då kommer Tussen igen. Då var fästingen borta. Mycket mer kel blev det då. Sedan lade vi oss i solen på uterummet, han sov och jag läste. Eller okej då, jag fotade. Jag kan inte låta bli att fota den katten, jag vet inte hur många bilder jag har på den lilla Tussinussen.

Såhär såg det ut idag, den övre är mest till för att illustrera hur skönt livet kan vara.



Nu sitter jag och tittar på "Sveriges historia" som går på tv4. Inget Eurovision här inte. "Sveriges historia" är ett jättebra och spännande program! Nu är reklamen slut, dags att återgå till tv-tittandet.
Kram
Nu har du enbart två timmar på dig att delta i tävlingen - klicka här.
Vardag: Blandat | |
#1 - - Neha:

SÅ söt=)

#2 - - Fotograf Annie:

Svar till Neha: Ja, han är jättesöt :P :D



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp