Efter-tenta-tankar

Precis innan tentan kändes det bra, när jag fick frågorna kändes det inte bra, när jag började skriva kändes det genomförbart, när jag skrivit en sida på varje fråga kändes det dåligt, när jag skrivit klart båda så kändes det ganska bra och när jag lämnade in tentan så kändes det bra.. Sen på tåget på vägen hem kändes det inte alls bra och nu har jag ingen aning. Typ berg-och-dalbana. Tack och lov för att iPod finns och tack för att AC/DC, Queen och Bon Jovi finns!

Hur som helst så känns det skönt att det är över, över ett litet tag. Alla böcker som tyngt ner en har ramlat av axlarna och det är jätteskönt.

Efter tentan åkte jag in till stan med två kurskompisar för att leta kursböcker som inte fanns i den Akademibokhandeln, ska köpa den på måndag eller tisdag istället. Sen åkte jag till jobbet (en annan Akademibokhandel) och hämtade ut en beställd bok och pratade lite med kollegorna.

Nu är jag precis hemkommen, ska slänga i mig något att äta, då jag inte har hunnit äta på hela dagen (frukost 06.30). Kanske är därför man känner sig lite nere? 

Om en halvtimme ska jag flänga vidare till Therese på middag för att Sofia är hemma i Stockholm över helgen. Sen kanske man ska vidare ut men jag får se. Imorgon ska jag upp tidigt igen, ska paddla kanadensere.

Kram


Och angående bilden - den är från 2009, lite sådär känner jag nu...
Vardag: Blandat | |
#1 - - Marie-Louise:

Åh jobbig känsla där med tentan. Men det ju ofta så, man tycker att det gått bra, sen början man bläddra i böckerna och tycker helt plötsligt att det gått dåligt. Dröjer det länge innan ni får tillbaka tentan rättad?

Jag håller just nu på med en hemtenta, vi har 1 vecka på oss. Lite nervöst men ändå skoj. Fortsatt trevlig helg önskar jag dig. /Kram



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp