Vecka 36

Nu har jag läst Vecka 36 som Sofie Sarenbrant har skrivit.

Jag fick boken via jobbet i förra veckan och har redan läst ut den, trots att jag kanske inte borde ha hunnit gjort det. Har miljoner andra saker att göra.

Hur som helst så var boken bra. Spännande och annorlunda. Jag tycker att det är häftigt att Sofie vågar skriva en deckare med gravida kvinnor som offer. Det är vågat och i detta fall lyckat. Och i slutet gick det inte att lägga ifrån sig boken, jag stod nyss på ett proppfullt pendeltåg, lite smått frustrerad över att det inte gick att ta upp boken som låg i väskan. Men sen klev folk av och jag kunde läsa de sista sidorna.

Sen måste jag ju bara nämna att jag gillar utseendet på boken också. Jättesnygg framsida! Det tror jag är viktigt för en bok, det är ju det som skapar första intresset. Framsidan gav mig intresse och den gör boken rättvis!

Läs den boken om ni gillar deckare, en stark debut av Sofie Sarenbrant, jag ser fram emot hennes nästa bok. För en nästa bok måste hon väl skriva?

Har ni läst Vecka 36?
Övrigt: Tips | |
#1 - - Therese:

Hon skriver en till bok ;) har nåt tvåbokskontrakt!

#2 - - Fotograf Annie:

Svar till Therese: Jo, jag hade för mig det. Det är bra det!! :D

#3 - - Tommy:

Kul att du gillar Sofies bok. Jag har läst den fyra gånger och alla har varit olika. Har varit spännande att följa utvecklingen av boken, men med tanke på hur den var från början så skulle man nästa kunna ha en bilaga med "Bortklippta scener" :-)

#4 - - Fotograf Annie:

Svar till Tommy: Den boken var verkligen jättebra. Vad roligt att följa bokens utveckling så som du har fått. :)

#5 - - Therese:

Hon har länkat till din blogg ;)



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp