I brevlådan idag


Jag är nu registrerad som egen företagare hos skatteverket. Jag har nu en enskild firma som fotograf. För att fira detta tänker jag ha en tävling inom kort. Prislistor kommer även läggas upp här på bloggen inom kort. Hör av er om ni vill bli fotograferade eller om ni vill ha fotografier på era husdjur.
Kanske vill någon ta bal- eller studentporträtt?

Det har varit på gång länge att starta firma, jag började titta på det i höstas. Då läste jag massor av broschyrer om hur man går tillväga för att starta och sedan om bokföring. Jag var även på två informationsträffar på skatteverket om hur man startar firma och vad det innebär. Veckan efter att jag kom hem från Nordirland skickade jag in ansökan om skatte- och avgiftsanmälan. Igår kom beslutet att det var beviljat och idag kom registreringsbeviset.

Nu drar det igång på allvar. Vad jag har längtat.
Firman: Starta eget | |
#1 - - FOTO I NORR - MARIE:

Grattis vad skoj! Hoppas det går bra för dig och du får in en massa jobb också. Ha det gott och ha en fin dag!

#2 - - Elin - Design&Makeup:

Åh vad kul :) Grattis, eller vad man nu ska säga :)

#3 - - Erica:

Spännande!

#4 - - Amanda med bilder:

Och du som påstår att du inte redigerar dina bilder ;) haha grattis <3

#5 - - Annies Fotoblogg:

Svar till Maria: Tack, jag hoppas också att det går bra för mig. Och jag tror det gör det. :P :)



Svar till Elin: Jättekul :D Tack :)



Svar till Erica: Det är väldigt spännande :)



Svar till Amanda: Jag redigerar ytterst lite, men vid behov, om t.ex. det är smuts på linsen eller om horisonten är sned. Sen kommer jag kanske behöva berarbeta bilderna lite mer när jag har firma.



#6 - - sandra-bloggen om träning och hälsa:

gud va kul!:D grattis:D

#7 - - Amanda:

Tack så mycket för tipset!



Lycka till med företaget, du tar jättefina bilder! :)

#8 - - Candy:

Ahw fan vad coolt! Jag visste att det var det. ^^ Grattis!

#9 - - Amanda med bilder:

sv: Jag vet att det är krokusar :P

#10 - - Sofia:

Ja verkligen! Blir nog inte mycket gjort idag =) Grattis förresten!

#11 - - mumari:

Vad roligt! Grattis :)

Som alltid så har du jättevackra foton! Har du gått någon fotografisk utbildning?

Kram

#12 - - Sandra ♥:

Åh, grattis :) vad roligt :) hoppas det går bra för dig och lycka till.

#13 - - Annies Fotoblogg:

Svar till Sandra: Ja, det ska bli kul. Tack :)



Svar till Amanda: Tack så mycket :)



Svar till Candy: Ja du gissade rätt. Tack :)



Svar till Sofia: Tackar :)



Svar till Mumari: Tack så jättemycket :) Jag har ingen fotografisk utbildning utan är självlärd. På gott och på ont ;P



Svar till Sandra: Tack :) jag tycker också det är roligt :)

#14 - - Anonym:

Hur mycket erfarenhet hade du innan du startade din firma ? :)

#15 - - Annies Fotoblogg:

Svar till Anonym: Jag har fotat digitalt sen 2004, köpte digital systemkamera 2007 och har fotat med den sen dess. Har läst en del tips i fotoböcker och tidningar. Fått lite tekniska tips av min morbror som är fotointresserad. Annars har jag provat mig fram och utvecklats på det sättet. Så inom foto så är det min erfarenhet.



När det gäller att starta eget så läste jag på om hur man startar och driver företag i höstas. Laddade ner en massa broschyrer från skatteverkets hemsida. Jag ville veta vad jag gav mig in i ;P

#16 - - Anonym:

Sv: men grattis så jättemycket :D

#17 - - AnnaKK:

Hejsan!



Här händer det visst betydligt mer än hos mej... :-)



Vad KUL - och ett stort LYCKA TILL!!!



Kramar!!! :-)



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp