Bildgalleri: 2004

Gamla favoriter som inte ska falla i glömska... Med dessa bilder föddes mitt fotointresse, helt oredigarade då som nu... Nu med kommentarer.

Min första bild jag var riktigt nöjd med. Midsommardagen 2004 togs denna bild och modellen är min ett år yngre kusin. Jag gillade lugnet i bilden. Nu tycker jag mest att den är rörig och kompositionen är inte direkt bra. Men det är något speciellt med den "första" bilden...


Första gången jag sov ensam ute i vår (dåvarande) stuga på landet, jag vaknade tidigt på morgonen och kunde inte somna om (det var ju lite läskigt). Gick ut med kameran och fotade solens tidiga timmar. Jag gillar ljuset och detta är en bild jag fick positiv respons på av flera. (Trots sned horisont och lite tråkig komposition?)


Samma tidiga morgon, vattnet var helt spegelblankt. Jag minns att jag tyckte att det var magiskt där och då, tycker att bilderna har tappat den känslan lite. Minns även att jag gick upp till stugan igen och somnade framför Nyhetsmorgon... ;-)


Jag gillade strukturen i berget och även barret som ligger på berget. Strukturen är fortfarande läcker, men bilden...?


Jag minns att jag älskade den här bilden, var så nöjd med att jag fångat kattens blick rätt in i kameran, och han satt stilla. Nu tycker jag att kompositionen är tråkig, och det är synd att furusoffans nederkant syns i bakgrunden. Men Tuss är ju söt.


Jag tyckte att den här bilden var så söt. Tungan och lekfullheten. Den är oskarp. Äsch, jag tycker fortfarande att katten är söt på bilden och färgerna hade varit bra, kompositionen okej, om bara skärpan satt.
Foto: År som gått | |
#1 - - Håkan:

Härlig nostalgitripp, kommer ihåg alla bilderna. Tyckte ju att de var underbara då, men visst syns det att du utvecklats. Men de har en tämligen oemotståndlig charm

#2 - - nea:

jag tycker att de två första bilderna symboliserar ensamhet :o

#3 - - Anders:

Var i skärgården ligger den där stugan?



Sv: Ja jag kan verkligen rekommendera fjällvandring. Det är värt trötta ben och ett och annat myggbett ;)

#4 - - Jossi:

Härliga bilder! :)



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp