Utvärdering: Fotouppdrag

Nu är jag hemma sen ett tag tillbaka från fotouppdraget Skansen åt Kärcher.

Jag tog 07.50 tåget in mot Centralen, träffade en kompis på tåget och hade sällskap in. Tog sedan bussen ut till Skansen från Centralen. De hade inte öppnat än, men jag fick ju gå in i alla fall, han jag skulle träffa var inte på plats än men jag fick gå till Röda längan och vänta.

Sedan kom han och jag fick mitt fototillstånd. Klockan var då nio och jag traskade vidare till gråsälarna där jag mötte sälskötaren och vi pratade lite om hur jag skulle få bäst vinklar på bilderna. Sen körde vi igång, hon tvättade bassängen med Kärchers maskin och jag fotade henne och sälarna. Det tog en halvtimme och efteråt fick jag skjuts med en elbil till utgången. Jag fotade huvudentrén och gick bort till Bergbanan och fotade den entrén också.

Jag kom på att jag borde ha fotat lite röda stugor också, då Kärcher ville ha lite bilder som var typsitk Skansen. Så jag knallade in igen, visade upp fototillståndet och kom in. Gick runt i två timmar och fotade. Det hamnade en och annan påfågel på bild också.

Träffade en gammal skolkompis som jobbar på Skansen också, vilket var himla roligt.

Nu sitter jag och rensar bilderna från dagen, det blev en del. Mitt andra riktiga fotouppdrag var det. Jag är jättenöjd med bilderna, jag tycker att jag fick med det som Kärcher hade efterfrågat, nu återstår att se vad de tycker.


Ikväll åker jag till skärgården. Ska ju fota på Möja Dansbana imorgon.
Firman: Uppdrag | |


Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp