Filterfrågor

Efter mitt inlägg om star-filter kom det lite frågor... De tänkte jag besvara här.


"Kan man ha det till vilken systemkamera som helst?"
Ja, man kan ha filter till vilken systemkamera som helst. För att du ska köpa rätt bör du kolla vilken filterdiameter du har på ditt objektiv. Till mitt kit-objektiv har jag diametern 52mm och köpte då ett filter som hette 52mm, sen är det bara att skruva på längst ut på objektivet.

"Hur mkt kostar ett filter och vart kan man köpa det?"
Priserna varierar beroende på storlek och fabrikat. Det brukar väl ligga mellan 100 och 500 kronor. Och man kan köpa filter i de flesta fotoaffärer, jag har inte sett en webshop som inriktat sig på foto som inte har filter.


"Vart köpte du filtret?"
Jag köpte mitt star-filter på dustinhome, jag har även köpt ett pol-filter där. Senaste filterinköpet (close-up filter +4) köpte jag på tvspelsweb.


Har ni några fler frågor eller om det är något som är oklart så är det bara att fråga på.

Info: Frågor&Svar | |
#1 - - Randy:

Vilken bra info =)

#2 - - Candy:

Tack för svaret! ^_^

#3 - - Foto i norr - Marie:

Tack så mycket för bra inf. Ha en fin dag



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp