Fredagen den 1 maj

Tulpanland och strandbesök
Klockan ringde 08.00. Låg och drog mig en stund. Mamma och pappa kom in till mig vid 08.45 och då gick vi till frukosten. Jag åt en hel del onyttigt, croissanter med sylt och chokladkräm. Lite frukt och sen lite pannkakor. Det är inte normal frukost men det är gott ibland, när man är borta. Efter det gick mamma och jag till hotellpoolen och tränade bort onyttigheterna i en halvtimme. Skönt att röra sig i vattnet, det var väldigt länge sen sist, jag kom ihåg alla simsätten.
11.30 kom våra vänner och hämtade oss, hela deras familj var i bilen. Eftersom dem är fem och vi var tre så blev det trångt, de hade en bil med sju platser. Men vi klämde in oss. J är inte så stor så han fick sitta i A:s knä. Vi åkte till en tulpanpark och strosade runt där ett bra tag. Det var väldigt vackert och jag tror aldrig att jag har sett så många tulpaner på samma ställe. Och vad många olika sorters tulpaner det finns. Gissa om jag fotade... Jag tror det får bli ett inlägg med bara tulpaner lite senare....
Vid 15.00 åkte vi därifrån och åkte då till stranden, åt lunch som bestod av mackor. J, R och jag sparkade lite boll. Sen gick vi och strosade på stranden. Barfota i linne första maj på en sandstrand, det kunde inte bli mer sommarkänsla.

Efter strandpreomenaden åkte vi hem till dem igen jag fotade lite mer katt och vi fick middag, vi spelade ett roligt spel och pratade en massa. Vi bestämde dessutom att det skulle bli en utflykt nästkommande dag. En utflykt jag såg fram emot...
 
-Klickbara bilder-

Vi fick skjuts till hotellet vid elva och då var det dags att sova. Jag var jättenöjd man hade hunnit se så mycket och umgåtts med min gamla värdfamilj. Intensivt men kul.
Resa 2009: Holland | |
#1 - - Kia:

Vilka härliga tulpanbilder!

#2 - - Annies Fotoblogg:

Svar till Kia: Tack så jättemycket :)



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp