Bokhandlarkvällen

Igår var jag på bokhandlarkväll med mitt nya jobb. Det var hur kul som helst. Hade sällskap med Linn (en ny jobbarkompis och en gammal kurskompis) in på tåget. Vi hittade till Nalen där vi mötte en annan ny jobbarkompis och vår butikschef. 19.00 blev vi insläppta och det började med en tallrik, dricka och mingel.

Sen var det föredrag och presentationer från fyra olika bokförlag. Kaffepaus och mera presentationer av höstens nyheter på bokmarknaden. En hel del författare var där. Filip & Fredrik, Andreas Carlsson (idoljurymedlem), Carin Hjulström, Katarina Wennstam, Gabriella Ahlström, Karin Alfredsson och många fler. Det var riktigt roligt.

När allting slutade fick man med sig ett antal kassar med böcker. Jag tror det var 14-15 böcker man fick. Jättehärligt. Jag älskar det. Jag tror att jag kommer att stortrivas på mitt nya jobb. De nya jobbarkompisarna verkar jättetrevliga. Det ska bli så roligt och skönt att börja på nya jobbet.

Vi kom med 23.50 tåget och jag åkte till Häggvik där Linn hade bilen, sen var hon så snäll att hon skjutsade hem mig, så jag slapp gå i regnet själv.

Nu ska jag äta frukost och sen ska jag till McDonalds och jobba för sista gången.

Vardag: Blandat | |
#1 - - Neha:

Bra att du redan trivs med ditt nya jobb.



Hehe jo jag kan förstå det^^

#2 - - Carro:

Jaa, de flesta har också svarat att den hoppar lite till höger, vet inte varför det blir så :/ Tack för svar iaf! :)



Jag måste också bara av ren nyfikenhet få fråga hur det kom sig att du sökte på akademibokhandeln? :)

#3 - - Fotograf Annie:

Svar till Carro: Jag sökte till Akademibokhandeln för att jag gillar att läsa och jag gillar böcker, dessutom så ville jag jobba i butik. Jag hade hört att det skulle öppna en ny butik i Sollentuna och jag mailade, sen fick jag gå på intervju och sen fick jag jobbet.

#4 - - Christine:

Oj, en kasse med böcker!! Det var inte illa. Var det fotoböcker eller blandat?

#5 - - Fotograf Annie:

Svar till Christine: Det var skönlitterära med lite olika stilar. Ingen fotobok alls. Men jag älskar att läsa så det var jättekul :)



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp