Fångad i ett spindelnät

Foto: Natur | |
#1 - - Neha:

Fina bilder=)

#2 - - Linn:

Verkligen fint!

#3 - - vexy:

åh du har varit där. Några tips på vad man inte bör missa?

#4 - - Lizelott:

sv: Håller helt klart me om de :D

Jätte fin blogg du har!!

Kramiz

#5 - - Viktoria:

hej!

Måste säga att du tar underbara bilder! En stor insperation.

Du har inte några tips för att kunna lyckas inom "fotografyrket".

I så fall tar jag gärna emot alla bra tips! :)



ha en bra dag!

#6 - - Candy:

Den första bilden är underbar!

#7 - - Fotograf Annie:

Svar till Viktoria: Tack så otroligt mycket för din fina kommentar. Jag vet inte om jag har lyckats själv ännu som yrkesfotograf... Men det kanske kommer ett inlägg med lite tips.

#8 - - Viktoria:

Nu på hösten när man är ute så tycker jag att allt är omringat av spindelnät, på ett sätt är det ju vackert men inte när det börjar bli överallt :P

#9 - - Fotograf Annie:

Svar till Viktoria: Jag gillar spindelnät, de är läckra och ger ett sånt trollskt skimmer :)

#10 - - Sophia:

Hej hur gör du så att det blir cirklar i bakgrunden på bilderna i det här inlägget?

#11 - - Fotograf Annie:

Svar till Sophia: Det blir så ibland när skärpedjupet är kort och ljuset ligger rätt. Det kallas bokeh. (Läs mer om bokeh här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Bokeh)



#12 - - Sophia:

Hej tack så jättemycket för svaren! Nu förstår jag allt :D Jag köpte en systemkamera vid nyår och det är en Sony NEX-5, mendet är ganska många som använder en reflexskärm, är det nödvändigt? Jag är nybörjare så jag vet inte...



Det där med bokeh, jag fotade aliminium folie förut och då blev det bokeh men jag förstår inte hur man fotar det i bakgrunden... vet du? :)

Din blogg är super! :D

#13 - - Fotograf Annie:

Svar till Sophia: Tack så jättemycket. Vad glad jag blir att du gillar min blogg. Jag vet faktiskt inte exakt orsak till bokeh, men oskarp bakgrund får man när man har kort skärpedjup, det får man om man har låga bländartal t.ex f/2,8 eller f/4, osv. Skärpedjupet blir också mindre när man använder sig av längre brännvidder. :)



Reflexskärm är ett bra hjälpmedel om man vill lätta upp skuggor. Jag tycker inte att det är nödvändigt men det är bra att ha ibland för att få ett jämnare ljus. Jag använder inte mina reflexskärmar så ofta, tycker att det blir bra utan också :)



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp