Bildgalleri: 2006

Gamla favoriter som inte ska falla i glömska... Visst har man utvecklats och är mer kritisk idag än då, tur är väl det... Nu kommer bilderna med lite kommentarer hur jag känner idag för dem. Samtliga bilder är tagna med min första digitala kompaktkamera.


Fotograferade denna ros när min moster och morbror gifte sig sommaren 2006. Det är faktiskt en ganska bra bild tagen med en liten kompaktkamera med autoinställningar. Rosen var fin. Jag gillade bilden jättemycket förut. Men som jag skrev så har jag idag högre krav på mig och bilderna, så hade bilden blivit till idag så hade jag inte blivit lika nöjd.



En ganska dålig bild, men oj vad jag gillade/gillar den. Snoken som dök upp i vattnet mellan stenarna och fick en man av sjögräs. Tyvärr är bilden väldigt överexponerad, och kompositionen är inte den bästa. Jag får skylla på att snoken var skygg? Önskar att ett sådant tillfälle dyker upp igen.



Mamma hade placerat sig jättefint på bänken under palmen nedanför balkongen i Thailand. Skuggan av palmens blad gör att det inte gör så mycket att de riktiga palmbladen inte kom med. Jag gillar verkligen den här bilden. Avkoppling i paradiset. Känslan är fin (om man får säga så själv).



Vi red elefant i Thailand. En typisk turistbild kanske, med ett stort elefanthuvud. En ganska stor miss var väl tån som kom med i bilden. Jag tror jag gillar bilden mest p.g.a. minnet.



En av många solnedgångsbilder från Thailandresan. Min favoritpalm till höger som på ett bra sätt ger ett djup åt bilden, tänk vad platt den hade blivit annars, bilden alltså. Letade efter en sådan palm med ett lika fint läge sist vi var i Thailand 2008 men jag hittade ingen. Synd för med rätt inställningar hade bilden varit kanon.



Vi firade nyåret (2006-2007) hos några bekanta som hade små birmakattungar som var så sockersöta. De busbråkade och jag gillade verkligen den här bilden. Pang mitt på nosen. Så mycket mer än söta katter är det inte med den här bilden kan jag tycka nu...


Vad tycker ni om bilderna? Har jag utvecklats något?
Foto: År som gått | |
#1 - - Therese:

vad coolt med snoken :P

#2 - - Cili:

Gud ja! Snacka om att du blivit väldigt duktig på kort tid! Det är ju bara jämföra med valpbilderna du tog på Irja och dom du tog i vintras!



Men som du skriver kan man ju gilla en bild bara tack vare minnet av en specifik händelse :D

Kram

#3 - - Fotograf Annie:

Svar till Therese: Jo visst är snoken lite cool :D



Svar till Cili: Tack så jättemycket! Kul att du gillade bilderna på Irja. Vi kan ju köra fler fotograferingar? ;)



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp