Läsa historia

Nu ska jag krypa ner under täcket med min historia-bok (kurslitteratur) och läsa minst 40 sidor. 94 sidor ska vara lästa till på fredag, inför en föreläsning.

Idag hade jag min första riktiga föreläsning. Om Antiken. Den var ganska intressant, men det var svårt att anteckna, det var roligast att bara lyssna, dessutom var det mycket som man hade hört förut. Antiken kommer inte heller på tentan, det kommer bara vara medeltiden på första tentan, och tentan kommer vara på kurslitterraturen. Så återigen, dags att läsa.

Jag skriver lite mer imorgon.
Kram
Vardag: Blandat | |
#1 - - Junitjej:

Vad sugen jag blev på att studera nu. Saknar studietiden ibland, men jag har inte råd att studera just nu.



Svar: Tack för ditt långa svar!! Jag önskar också att bli bättre på att svara på kommentarer, men ibland är det svårt att veta vad man ska svara om det inte är någon direkt fråga.

#2 - - Isav:

Åh, vad pluggar du? Historia är roligt :) och ja, älskar hans sätt att skriva :D Så roligt och lärorikt :)

#3 - - Fotograf Annie:

Svar till Junitjej: Jag har precis börjat men jag tycker att det verkar kul :P Nästa höst flyttar jag nog och pluggar, det blir nog en annan grej men också kul :)



Svar till Isav: Ja, jag pluggar Historia på SU. Historia I heter kursen och just nu sysslar vi med medeltiden sedan ska vi syssla med tiden 1500-1815. :)



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp