Segway

Nu är jag och min lillebror lycklig hemkomna från dagens äventyr. Vi åkte Segway. Det var lite ostabilt till en början men det gick fort att lära sig och det gick riktigt fort. Lite läskigt var det i nerförsbackar men det gick bra. Det var jättekul att få testa på att åka Segway. Tack till mina två fina kusiner och deras tjejer samt min faster som gav oss Segway-turen i födelsedagspresent (min i 20årspresent och brorsan i 18årspresent). :)

Vi började med att träna lite i garaget under gallerian. Testa hur det fungerade att köra osv. Sedan körde omkring i Stockholm. Från Regeringsgatan via Kungsträdgården ner mot Nybroplan och ut på Skeppsholmen och Kastellholmen, runt lite där och sedan tillbaka.

Nu ska vi käka våfflor sen ska jag jobba lite.

Vardag: Blandat | |
#1 - - AnnaKK:

Det var ju också ett alternativ till att flyga luftballong eller dylikt! :-D Vet i sjutton om jag hade vågat mej på en tur med en sådan... Tur ni kom helskinnade därifrån! :-D

#2 - - Fotograf Annie:

Svar till AnnaKK: Jag var tvungen att våga på att åka Segway, fick det i födelsedagspresent och tur var väl det. För det var jättekul :D Lite läskigt men jättekul. Och jo, det var tur att vi kom helskinnade därifrån :P

#3 - - Matilda:

vad kul!

har alltid undrat hur de där funkar, måste man liksom hålla balansen åt den? som en cykel?! eller är den stabil?



sv: tack! vad gullig du är!

#4 - - Fotograf Annie:

Svar till Matilda: Man måste hålla balansen när man åker Segway, men det är inte så jättesvårt. Det är bara lite klurigt i början. Det svåraste tycker jag var att kliva av den. Annars var det bara att luta fram för att åka fram, stå rakt upp och så står man still (typ) och lutar man bak så backar man. Det gäller att ha jämn vikt på den för att den ska stå still. Den kör man bara och det är enkelt att svänga. :P Jättekul :)

#5 - - Matilda:

ahaa!! låter (och ser) skoj ut! men svårt! :-) kanske får testa någon gång!

#6 - - Fotograf Annie:

Svar till Matilda: Ja, testa det, det är kul :D

#7 - - Neha:

Dom ser lite läskiga ut:P

#8 - - Michelle:

Åh va kul! Skulle vilja testa!

#9 - - nathalie basurto:

sådan har jag åkt förra året...det var jätte roligt..



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp