Fotomässan

Efter tentan imorse så åkte jag till Fotomässan i Älvsjö med Linn. Det var trevligt och kul att träffa henne igen. Vi gick runt och tittade på utställningarna (alltså fotografernas utställda fotografier) och det var jättekul. Tänk att det finns så mycket häftiga motiv i världen. En del tilltalade mig mer än annat, så är det väl alltid men det är verkligen inspiration på hög nivå.

Jag kikade också lite på en kamera jag ska beställa snart, kikade på kameraväskor och traskade runt lite. Var det någon av er som var där?



En bild från fotomässan.  

Vardag: Blandat | |
#1 - - Jenny:

Jag var där :)

#2 - - Fotograf Annie:

Svar till Jenny: Vad roligt :) Vad tyckte du om mässan? Köpte du något? :P

#3 - - Jenny:

Svar: Jag tyckte det va skojj, jäkla massa folk o så men det va en del intressanta saker. Köpte prenumeration 7 nr av tidningen DigitalFoto, fick första numret där på mässan, de andra 6 kommer hem senare då da (: så fick man en bok, valde boken Digital fotografi Del 2 :) för jag har Del 1 hemma ;D

Vad tyckte du om mässan? :) köpte du nånting? :)

#4 - - Fotograf Annie:

Svar till Jenny: Jo det var väldigt mycket folk. Men inte lika mycket som jag hade trott (hade väl förberett mig på det värsta, hehe). Digital fotografi-böckerna är jättebra har alla tre hemma, fick man en gratis? Eller jaha, man fick den med prenumerationen...? :-)



Jag köpte ingenting på mässan däremot gjorde jag en stor beställning när jag kom hem. Nytt kamerahus, ny kameraväska och en ny bildskärm till datorn ;-) Lite tidiga julklappar till sig själv sådär :P

#5 - - Jenny:

Svar: Ja men man fick med en bok om man började prenumerera på 7nr av en fototidning :) och då valde jag den boken (:



Okej va kul! Jag har lite små funderingar på o försöka köpa hem någonting till fotograferandet faktiskt, vet bara inte riktigt vad. Får se vad jag hittar på för skoj. Som sagt så är jag nybörjare så vet inte riktigt vad som är bäst o börja me ;p

#6 - - Fotograf Annie:

Svar till Jenny: Ja, det är skönt att fundera och köpa i lugn och ro, hade egentligen bestämt mig innan fotomässan men gick dit och kikade ifall det dök upp nya idéer.



Fundera på vad du vill fota för motiv och välj tillebhör efter det. Om du t.ex. vill testa att fota närbilder och så men inte vill köpa ett makroobjektiv så finns det clos-up filter som fungerar lite som förstoringsglas, det är jättekul tycker jag :P

#7 - - Jenny:

Svar: Jo jag har ett makroobjektiv och ett close-up filter ;D så det finns redan på lager :) Har en Sony Alfa 230.. men känns bara som att det typ skrivs om typ Nikon o Canon överallt så de känns som att det är lättare o kunna lära sig de kamerorna just för att de står så mycket om dem i böcker o så ;p höhö

#8 - - nathalie basurto:

jag var där igår och ska dit idag igen oxå =) mycke folk... sugen på ny kamerahus jag me...=)



#9 - - Fotograf Annie:

Svar till Jenny: Jomen visst skrivs det mest om Nikon och Canon, men det är inte så stor skillnad på de olika märkena. Bildkompositionen har ju i princip samma riktlinjer oavsett kameramärke. Sedan skiljer det ganska mycket åt på olika modeller som mellan märkena. Det bästa man kan göra är att läsa bruksanvisningen till sin kamera och lära känna den, angående objektiv och sån't så tycker jag att cyberphoto har ganska bra guider :-)



Svar till Nathalie: Vad roligt, spännande att det kanske blir ett nytt kamerahus, vad har du kikat på för kamerahus? :P

#10 - - Jenny:

Svar: Jo iof de kanske e sant (: o på nått sätt gillar jag dessa speciella klickljud på kamerorna som en del har, vilken min inte har ;( haha men jag lär väl inte ha denna kamera hela livet :)

#11 - - Neha:

Kunde tyvärr inte vara där iår

#12 - - Fotograf Annie:

Svar till Neha: Vad tråkigt att du inte kunde gå på fotomässan i år.. Men det kommer ju fler år :)

#13 - - Emelie , ESS Foto:

Svar: Åh, va kul! Vad har du beställt för kamera?



Jag var förresten också på fotomässan i lördags, trodde att jag hade kommit fel först när jag möttes av Star Wars-gubbar i dörren, haha :)

#14 - - Fotograf Annie:

Svar till Emelie: Jag beställde en Pentax K-5 :)



Haha, ja, det var lite kul att se de där Star Wars-gubbarna men det var väl Sci-Fi-mässa samtidigt :P (Eller så var det gymnasiemässan, haha)

#15 - - My:

Fotomässan var underbar!



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp