Frost yourself 1 (2)

Ni som har sett "How to lose a guy in 10 days" vet varifrån jag har "snott" rubriken. Men jag tycker att det passade dessa frostiga bilder, för det var den repliken som gick runt, runt i mitt huvud när bilderna togs, nästan i alla fall. Vad tycker ni om bilderna? Någon favorit?

Först kör vi lite frostiga närbilder på löv i en kall skugga




En frostig spång, tagna åt olika håll, ena hållet leder till vårt hus och andra från vårt hus.
 


Och två bonusbilder



Fortsättning följer...

Foto: Natur | |
#1 - - Julia:

Nummer två på löven var väldigt fin :)

#2 - - Vanilla:

Jag gillar det första och den sjunde kortet bäst! Jättefin serie! :-)



Många kramar

#3 - - Linn:

Den första, hands down.

#4 - - Anna:

Hej! :) Vad fick dig att bli fotograf?

#5 - - Fotograf Annie:

Svar till Anna: Vilken bra fråga! Helt ärligt så vet jag faktiskt inte. För att dra en förkortat enkel version på det hela...



Det började väl när jag fick min första digitalkamera, jag började experimentera med olika kompositioner och tog massa bilder (det kostade ju ingenting), jag fick en del beröm och jag ville fota mer. Köpte en systemkamera och intresset växte.



Hösten 2008 fick jag en förfrågan om jag ville sälja lite bilder till ett företag, då började jag fundera på att starta firma och läste på om det. Dock blev det inga bilder sålda till det företaget (just för att jag inte hade en firma just då det var aktuellt). Men jag startade firman våren 2009 för att ha möjlighet att tacka ja om fler chanser dök upp för det är så kul att fota :) Och det har ju gått bra hittills :)



Sen kan man ju spekulera i hur mycket man har påverkats av miljön runt omkring, att farfar var extremt fotointresserad, hans far likaså och min farfars farfar jobbade som fotograf... :P

#6 - - AnnaKK:

Hej!



Jag tycker det är vackrast med frost i solsken, så man får fram så mycket som möjligt av gnistrandet i fotona. :-) Blir lite varmare känsla också, vilket kanske kan behövas när det handlar om nåt som är så kallt!?



Jag är dej fortsatt evigt tacksam för att du tipsade mej om animerandet - har massor av idéer till att gå vidare med det nu, men för tillfället finns inte tiden... Men så småningom så! :-)

#7 - - Fotograf Annie:

Svar till AnnaKK: Jo, det är vackrast med frost i solsken, men jag hittade bara snygg frost i skuggan... Men kyla tycker jag kan vara fint ändå :P Det är mysigt :)



Vad roligt att du fick användning av tipset. Ser fram emot att se mera animeringar från din sida så småningom :D



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp