Vilken dag!

Imorse gick jag hemifrån 09.30 för att gå till vårdcentralen och ta bort mina tre stygn. Det gick snabbt och jag han med 10.30 tåget in mot stan och en halvtimme senare var jag vid centralen. Två timmar innan min föreläsning började. Jag gick till skopunkten på Sveavägen för att titta på skor men gick ut igen för det fanns alldeles för mycket skor att titta på och jag orkade inte.


Stockholm idag - tagna med min lilla rosa kompaktkamera

 


Istället för skoshopping gick jag runt i stan, runt plattan sedan till Stadshuset mot Riddarholmen och sen till tunnelbanan i Gamla stan som tog mig till Universitetet. Samtidigt dom jag gick fick mina fötter ett mysigt fotbad, skorna läckte men det var en härlig promenad i alla fall. Kom en timme tidigt till universitetet och gick runt i Akademibokhandeln och kikade på böcker för att fördriva tiden lite till.

Föreläsningen gick jättefort, föreläsaren är helt underbar och drar roliga paralleller med dagens samhälle och samhället på 1500-1700-talen. Efter föreläsningen åkte jag till Sollentuna, köpte linsvätska, hängde lite på jobbet innan jag satte mig på bussen till Stinsen där jag mötte Therese och jag köpte de där vinterskorna till slut. Därefter bjöd jag henne på fika för hon fyllde ju 20 för en vecka sedan. Tiden flög iväg och hem kom jag inte förrän 19.30.

Nu ska jag krypa ner i fotöljen och titta på idol.
Imorgon blir det jobb på bokhandeln.
Kram


Bjuder på tre till Sthmls bilder från idag såhär på fredagskvällen.

Dessa är också tagna med min lilla rosa kompaktkamera.

Foto: Stockholm | |
#1 - - Matilda Barnboksillustratör:

vilken intensiv dag! fast rolig! :) mindre roligt med ofrivilligt fotbad kanske, men vad gör man inte, hehe!

där skymtar förresten ev av mina "jobbställen". norstedtshuset på det översta fotot av de tre nedersta. där håller ju rabén&sjögren till och där har jag varit några gånger på möten. fint och stort hus!

sv: håller verkligen med! ordning och reda ska det vara! :)

#2 - - nea:

Vadå för tre stygn??? :o har jag inte hört :(



jättefina bilder :D

#3 - - Fotograf Annie:

Svar till Matilda: Fotbadet tänkte jag mest på i efterhand, man är så inne i att leta motiv så man glömmer att fötterna är blöta ;) N



ordstedts-huset är verkligen jättefint. Vad kul att du har varit där på några möten :)



Svar till Nea: Jag tog bort en pigmentfläck för ungefär en vecka sedan och igår tog jag bort stygnen. Allting var alltså helt självförvållat och ingenting farligt ;)



Tack! :)

#4 - - My Isoniemi:

Bra bilder! =)



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp