Kanotpaddling

Idag klev jag upp ur sängen klockan åtta, trött som bara den. Halv nio gav pappa och jag oss av till Åkers Styckebruk där jag hyrt en kanadensare hos Kanotkungen, som vi skulle hämta klockan tio. Vi kom fram prick klockan tio och vi var iväg kanske 10.15.

Första sträckan var lite blåsig då sjön var ganska stor. Sedan fick vi bära kanoten ca 15meter till nästa sjö som var smalare och vattnet var helt stilla, underbart. Paddlade i den långsmala sjön och kom till ytterligare ett ställe där vi skulle lyfta över kanoten, denna gång ca 50m. Där var det en ännu mysigare sjö, vi fick paddla i smala passager i vassen. Vi hoppade i land på ett ställe och åt lite picnic och drack kaffe innan vi fortsatte.

Paddlade vidare ett tag innan vi vände och paddlade tillbaka. När vi kom till den stora sjön blåste det rejält motvind och det var lite tufft men det var jättekul. Strax efter tre kom vi tillbaka och lämnade kanoten och begav oss hemåt efter en lyckad dag. Det var kul att göra något med pappa på tu man hand. Mamma och jag ska ju på Ladies Night i oktober, kvalitétstid med föräldrarna är toppen!


Jag filmade lite under paddlingen



Foto: Pappa - jag på bilderna

Vardag: Blandat | |


Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp