Min utrustning

Övrigt:

Metz 58 AF blixt
En bra investering hösten 2008. En extern blixt är nästan A och O vid fotografering inomhus vid dåligt ljus. En extern blixt gör bilderna så mycket bättre än bilder utan blixt eller med inbyggd blixt. +omnibounce
Batterigrepp
Ett batterigrepp + extra batteri till min Pentax K20 D.
Reflexskärm x3
Reflekterar ljuset så att ljuset blir jämnare. Jag har en reflexskärm som är 60cm/diameter och har färgerna silver, guld, vit och transparent. Och en som är 30cm/diameter som bara är i färgerna guld och silver, den passar bättre när man fotar småsaker. Och sist men inte minst en oval reflexskärm på 120x91cm, 7 färger i en, guld/silver, silver, guld, vit, transparent, blå, grön.
Filter med diameter 52mm
(till mitt kitobjektiv 18-55mm)
Star- 6 filter, Star-8 filter, Skylightfilter, Polariserat, Close-up +4.
Filter med diameter 58mm
(till mitt 55mm objektiv)
UV-filter
Filter med diameter 67mm
(till mitt 17-70mm objektiv)
UV-filter, 4xClose-upfilter (+1, +2, +4, +10), IR-filter, ND2-filter, CPL-filter, Skylightfilter, Vitbalansfilter, Star-6filter
Minneskort
1x1GB, 4x2GB, 3x8GB, 2x16GB (totalt 57GB minne på minneskorten)
Tre stativ
Som jag sällan använder, men det är bra när man t.ex. fotar i mörker.
Blåsbälg
Jag har en blåsbälg som man kan blåsa rent sensorn och lins med, ifall det är små dammpartiklar som samlats.
Fjärrutlösare & Trådutlösare
Fjärrutlösare till systemarna köptes hösten 2009.
Trådutlösare till systemarna köptes våren 2010 och en till hösten 2011
AGFA Isolette III
En gammal analog kamera från 50-talet som jag fick av min äldsta kusin då jag fyllde 18. Jag har inte testat den ännu men den ska fungera och en dag köper jag kanske film till den, har tänkt testa till sommaren kanske.


Se bilder tagna med de olika tillbehören - här
Senast uppdaterad: 110404
Info: Min Kamerautrustning | |
Upp