Färgsprakande tulpaner

Här kommer fortsättningen på tulpanäventyret i Holland. Fullt med härliga färger. Här kommer bilder som är tagna lite närmare än de i förra inlägget. Vad tycker du om de här bilderna?


  
-Klickbara bilder-
Foto: Natur | |
#1 - - bella:

jättefina bilder!

Ja hon är jättefin, världens bästa hund om man säger så! <3

#2 - - Netasha:

Faan va härliga tulpaner, är det verkligen det? De ser riktigt exotiska ut ^^ :)

#3 - - Bea:

Oj vilka vackra bilder

#4 - - Nora:

Jättehärliga! Jag älskar blombilder, man kan inte se sig mätt på blommor. Och dessa var ju både häftiga i färgen och formen!

#5 - - AnnaKK:

Tulpaner gör sej verkligen i närbild! :-) De där med fransiga kronblad är ju bara så-å-å härliga. Men det blir den tredje bilden här som jag väljer till min favorit - gillar verkligen kompet!!!



Nu har jag kikat på lite fakta om ditt nyförvärv. Tycks ha en hel del finesser och har ju fått massor med poistiv kritik. :-) Köpte du bara huset, eller blev det nytt objektiv också? I så fall vilket?



Det är alltid förvirrande när man byter kamera och knapparna plötsligt inte sitter riktigt där man är van vid att de ska vara. Så det är väl ofta därför som man fortsätter med samma kameramärke, för att knapparna åtmistone sitter "nästan där de ska"!? :-) Jag skulle nog inte kunna fotografera alls direkt med en Pentax - tror inte det är en enda knapp som sitter på samma ställe som på min kamera!? Möjligtvis avtryckaren... :-D Fast samtidigt skulle det vara väldans spännande att få prova en kamera av annat märke nån gång.



Ha en fin dag! :-)

#6 - - Angelica - fyrbarnsmamman:

ja naturen slutar aldrig att förvåna en :)



Hoppas du får en bra dag

#7 - - Foto i Norr - Marie:

Oh tack du har fyllt min dag med glädje faktiskt när du delar med dig av dessa fina tulpan bilder. Jag älskar nämligen tulpaner och dom skänker mig en stor glädje här hemma året om då jag har blommor ganska så ofta på mitt köksbord med just dom i en vacker vas. Ska vi följa varandra via bloglovin? Ha en fin dag.

#8 - - Candy:

Jag tycker att bilderna är jättefina! Härliga färger och bra tagna är bilderna. Mysigt med de svaga skuggorna som blir på de gulvita tulpanerna. Min favorit är nod den andra dock. =)



Svar: Jo, det är sant. Man får ju veta mycket mer i böckerna och lära känna karaktärerna bättre. ^_^

#9 - - Håkan:

Häller med Anna KK om vilka två bilder jag tycker bäst om men jag föredrar nog den med "fransarna" dels för att de nästan ser frostiga ut men nog allra mest för ljuset

#10 - - ellen, fotografera<3:

fina bilder :)

#11 - - Annies Fotoblogg:

Svar till Netasha: Ja det är tulpaner :P



Svar till Nora: Ja, de är verkligen häftiga, jag hade ingen aning om att det fanns så många olika tulpansorter innan jag åkte till Holland ;)



Svar till AnnaKK: Tack, det värmer att du gillar bilderna :)



Ja, den har fått ganska bra kritik :) Jag köpte bara kamerahuset och batterigreppet, vilket verkar fungera utmärkt.



Lite annorlunda knappar är det, så lite ovant men man vänjer sig nog ganska fort, hoppas jag ;)



Svar till Marie: Tack så jättemycket, det glädjer mig att jag fyllt din dag med glädje. Jag blir rörd.



Svar till Candy: Tack så jättemycket för berömmet :) Jag blir glad att du gillar bilderna :)



Svar till Håkan: Fransarna är verkligen läckra :) Frostigt på våren ;)



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp