Hemma från blogawards

Det blev inte så sent. Ganska skönt faktiskt. Anledningen till att det inte blev så sent var att Mumari var tvungen att komma hem och hon skulle ta sista tåget till Uppsala som rullade från centralen 00.11. Hon han med.

Först när jag kommer till Centralen så står jag och väntar vid Burger King, Mumari ringer och jag svarar. Vi står båda vid BK men vi ser inte varandra. Vi går båda till Pocket Shop, nej, vi ser inte varandra. Självklart då vi är på olika våningar. Jag traskar upp en trappa och hittar Mumari som står med Maja. Vi väntar på ytterligare en bloggerska som missade tåget från Uppsala, i väntan tar vi en kaffe på Waynes. Sedan dyker Sara upp. Vi traskar till Café Opera i duggregnet. Kommer in och hänger av oss jackorna, går runt och minglar. Hjälp vad mycket folk det var.

Modevisning av TopShop och Glitter, det var otroligt intressant, eller kanske inte riktigt.... Strax innan fyra hämtar vi ut våra goodiebags och sedan går vi in på Scorette då Mumari ville ha nya skor men vi hittar inga och går och äter mat istället på Fridays. En öl till maten. Sedan går vi in på någon bar och tar en till öl. Jag kände mig lite lite snurrig och bestämmer mig för att inte dricka mer sån't under kvällen, det är läskigt. Om jag någonsin skulle vilja bli full så vill jag bli det med de kompisar jag står närmast... Hur som helst vi går in på Café Opera igen.

Lyssnar på prisutdelningen, jag fotar en del med pappas kamera. Jag orkade inte släpa på någon av mina systemare. Ni får väl se någon bild eller så imorgon. (Borde egentligen sova nu, men måste äta yoghurt och kan blogga samtidigt).

Sedan blir det efterfest. En gratis drink får man (fast jag tog ingen). Det var lite livemusik men otroligt segt med musiken mellan uppträdandena, mer hade man kunnat förvänta sig. Men trevligt sällskap hade man. Träffade även på Rebecka, jag kom på att jag följde hennes blogg förut, vet inte varför jag inte gör det längre, jag får väl börja med det igen. ;) 

En lyckad kväll tycker jag väl, men jag är trött. Kanske är det för att jag även gått och blitt förkyld. Nu har jag ätit upp yoghurten och det är dags att sova för att imorgon visa bilder från dagen och även lite fler skärgårdsbilder från förra helgen.

Fy vad jag fick en enorm längtan till skärgården nu...


Vardag: Blandat | |
#1 - - Maja: STYLE & LIFE by LEIA:

Heeeej!



Kom hem minsann och utan problem dessutom.

Nu väntar penslarna och rollern...hoppas du får en mysig söndag även om du inte är i skärgården.



kramar

#2 - - JUNITJEJ:

Vad fanns det i era goodiebags? Hoppas man själv får en inbjudan till Blogawards någon gång.

#3 - - Anni:

kul att du har haft en trevlig kväll!

#4 - - Fotograf Annie:

Svar till Maja: Härligt att höra. Lycka till med måleriet. För min del blir det nog en lugn och skön dag, trots att jag är hemma i stan :P



Svar till Junitjej: Det var en massa olika småprylar i goodiebagen, bild på innehållet finns här: http://anniesfotografier.blogg.se/2009/october/blogawards-i-bilder.html



Svar till Anni: Ja :) Verkligen :)

#5 - - Sara:

Hej! Tack själv för igår. :-) Jag vart ju också dödstrött helt plötsligt så det var skönt att komma hem i tid. Slocknade redan på tåget. Hihi!



Och tack för kommentaren om Tuva, sånt gör en alltid glad att höra. :-)



Ha det fint!



Kram!



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp