Konsten att fotografera

Ibland sitter jag väldigt konstigt när jag fotograferar. Här kommer lite bilder som pappa fotade på mig när jag fotade tulpaner och stranden i Holland. Vad lär man sig av de här bilderna? Jag ser jättekonstig ut (speciellt på de två sista), men var inte rädd att prova nya vinklar...


Foto: Håkan (pappa)

Tulpanbilder finns här och här.
Stranden bilder finns här.
Resa 2009: Holland | |
#1 - - nea:

HAHAHA gud vad du är söt!

#2 - - Malin:

SV: okej, vad är FOK för något? :) har aldrig hört talas om det! men det låter bra :) jag läser spanska steg 5, svenska b och religion b också :)

#3 - - Foto i Norr - Marie:

Ja men så där kan jag också se ut om inte värre haha! Jag kryper och har mig jag med och tar alla möjliga vinklar med kameran och det är så bilden kan bli mer intressant helt klart. Sist jag låg i gräset för någon sommar sen så kom en karl cyklandes förbi och bara sa - Hur går det egentligen? Jag bara vinkade och sa hej på dig du och skrattade gott här går det bara bra! =)

#4 - - nea:

Svar på din kommentar: HAHA naaw, kan verkligen se det framför mig ^^

#5 - - Candy:

Det är ju så man måste göra ibland. =) Haha jag brukar garva åt mig själv om nån fotat mig när jag krälar på marken med min kamera.

#6 - - AnnaKK:

Ja, man behöver ju inte gå på några yoga-pass också iallafall! ;-)



Jag är nog inte riktigt lika vig som du, men jag försöker minsann komma ner i de där positionerna jag också! :-D Fast det är onekligen bekvämare att ligga ner - fast alldeles för jobbigt att släpa omkring på en madrass eller annat lämpligt liggunderlag... <:-) Å andra sidan är det så varmt och torrt nu att man kan lägga sej ner på mage ändå. (Tror jag!?).

#7 - - Sara:

Åh, vilken härlig blogg! Du tar helt underbara bilder, lägger till dig på bloglovin'! Behöver all inspiration jag kan få =)



Ha en trevlig helg!

#8 - - Johanna:

Tack så JÄTTEMycket för dina ord. Du var den första som skrev något annat än "fina bilder". Sånt uppskattas! ;p



Kan du inte berätta mer om just starten när det gäller att starta eget? Får du in mycket på det osv? :)



#9 - - Annies Fotoblogg:

Svar till Malin: FOK står för Fred och Konflikt.



Svar till Marie: Ja man kan få lite konstiga blickar ibland och kommentarer, men man vänjer sig. Bästa bilderna får man när man ser konstig ut ;)



Svar till Candy: Ja men man tänker ju inte på hur man ser ut när man fotar, det är efteråt man ser det. Det blir ett gott skratt :)



Svar till AnnaKK: Jag brukar lägga mig ner oavsett underlag, jag hinner inte släpa runt på en madrass, lite skit mår man väl bra av ;) Men nog är det yoga-pass alltid, kanske rent av hälsosammare ;)



Svar till Sara: Tack så mycket :) Vad kul :)



Svar till Johanna: Jag föredrar själv kommentarer som är längre än "fin bild" de orden har på något sätt förlorat sin mening trots att de kanske menar det... Jag skriver därför längre, om något finns att skriva och det fanns det hos dig :) Du är duktig!



Det är uppförsbacke i början, mest utgifter, man får inte en inkomst bara för man har eget... Kämpa på.

#10 - - Pialotta:

Härliga foton din pappa tagit på dig.. det gäller att vinkla så får man till det bra..:-)

Blommor, tulpaner.. allt där ute är som ett stort konstverk nu.

Ha de fint o trevlig fredagskväll

#11 - - Annies Fotoblogg:

Svar till Pialotta: Självklart måste man vinkla, det är det som gäller ;) Ja, våren är ett helt underbart konstverk, det går inte att ogilla våren (tror jag!?)

Ha en fin fredagkväll själv (fast det inte är så mycket kvar av den..) :P

#12 - - Linda:

det är ju de roligaste vinklarna som ger de bästa bilderna ;)

#13 - - Birgitta:

Känner så väl igen mig på bilderna :)...men vad gör man inte för konsten...

#14 - - Annies Fotoblogg:

Svar till Linda: Oftast är det ju så, det ger i alla fall de mest spännande bilderna ;)



Svar till Birgitta: Ja, jag är väl inte ensam om det där ;)

#15 - - Neha:

Det är det enda sättet att få bra bilder, konstiga vinklar



Hej!

Tack för att du tar dig tid att kommentera inlägget! :)

Upp